nodz
F1 Hírek
 
Kínai nagydíj
 
Olasz nagydíj (szeptember 10.)
 
Formula.hu
 
A friss hírek forrása!
 
Time
 
Látogatások száma
Indulás: 2004-12-22
 
2006
 
Futam képek
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Tabella
 
Kiemelt cikkek
Kiemelt cikkek : Forma1 – 2005 Legek

Forma1 – 2005 Legek

  2005.10.30. 16:42

Egy kis házon belüli körkérdés segítségével a szerkesztőség felidézte magában a 2005-ös évadot. Kiosztottunk néhány általános éves kérdést, melyre egy választ és annak rövid alátámasztását kértük. Alább a mi legjeinket olvashatják.

Legjobb versenyző

(SzNZsolty) Fernando Alonso
Egyetlen eset kivételével az én idei favoritom az egész szezon során igazi bajnokhoz méltó vezetést és fegyelmezettséget mutatott be. Fernando Alonso a kanadai afféron kívül minden pillanatban ura volt saját gondolatainak, de legfőképp autójának. Ráadásul szélvészgyors, tehát megérdemelten lett 2005 világbajnoka.

(Andi) Kimi Räikkönen
Annak ellenére, hogy Fernando Alonso megérdemelten lett világbajnok, én úgy gondolom, hogy Räikkönen az idei évben keményen és jól küzdött. Amennyiben nem merül fel olyan sokszor technikai probléma az autójával, akkor szinte biztos, hogy az utolsó versenyen dőlt volna el a bajnoki cím sorsa.

(Zuzmara) Fernando Alonso
Sokakkal ellentétben nem látok okot arra, hogy Fernando Alonso világbajnoki címének jogosságát kétségbe vonjam. Nyilván a Kimi Räikkönen-szimpatizánsok számára nehéz dolog volt azt látni és feldolgozni, hogy a finn pilóta sokszor győzelemre esélyes pozíciókból esik ki önhibáján kívül, ám ez semmit sem von le Alonso érdemeiből és tény, hogy a spanyol versenyző használta ki idén a leghatékonyabban a lehetőségeit – a Forma-1-ben pedig ez egy versenyző dolga. A Renault pilótája gyors volt, amikor annak kellett lennie és megfontolt, amikor annak. Rendkívül érett, okos versenyzést láthattunk tőle – világbajnokit. Egyetlen hibáját a Kanadai Nagydíjon követte el, amit gyakran felrónak neki, de ne feledjük, hogy még így is kevesebb hiba fűződik a nevéhez, mint Räikkönenéhez.

(Smiler) Fernando Alonso
Nem csak világbajnok lett, hanem higgadtan, kiegyensúlyozottan versenyzett egész évben. Hiszem, hogy egyszer Kimi Raikkönen is világbajnok lesz, de az idén minden téren Fernando Alonso volt a legjobb. A győzelemhez nem elég gyorsnak lenni, szükség van szerencsére és arra a fajta átgondoltságra is, amit idén leginkább Alonso mutatott.

(Tiger) Alonso
Rendkivül kiegyensúlyozott volt , nagyon gyorsan és megfontoltan ment egész évben


(Marco) Kimi Raikkönen
Bár az eredmények alapján Alonso a legjobb azt hiszem ha csak konkrétan a pilóták teljesítményét vesszük alapul, akkor Kimi Raikkonen a legjobb versenyző. Amíg a technika élt alatta legyőzhetetlen volt és ez a Kínai futamon kívül az összes versenyre igaz. Példátlan vezetési stílus és versenyzési intelligencia, valamint hihetetlen gyorsaság. Kövezzetek meg, de nekem Senna jut eszembe róla.

A Formula.hu választása: Fernando Alonso



Legjobb csapat













(SzNZsolty) Ferrari
Egészen nagy ellentmondásban vagyok, gondolhatják, hiszen ez az a csapat, amely akkorát „bukott” idén, hogy ilyet rég látott a világ. Igazából a teljesítményükről nem kell túl sokat mondani, hisz mindenki látta, hogy hatalmas visszaesést produkáltak az autójukkal. Azonban ekkora bajban ilyen mértékű összetartásra csak ők képesek. A legnagyobb problémák közepette sem hallottunk olyan híreket, hogy valakinek a fejét kívánják venni a csapaton belül. Egy-két kósza beszóláson kívül teljes volt az összetartás. Ez egy igazi csapat! Együtt nyernek, együtt veszítenek.

(Andi) McLaren-Mercedes
Annak ellenére, hogy a csapat gyakran technikai problémákkal küzdött, ők tették - az élmezőny csapatai közül - a legnagyobb előrelépéseket 2004-hez képest. Komoly ellenfelei voltak a világbajnok Renault-nak.

(Zuzmara) Renault
Alonso világbajnoki címéhez kellett egy csapat is. A Renault kisebb költségvetésből gazdálkodva verte meg a Ferrarit és a McLarent és szinte képtelenek voltak hibázni – legalábbis, ami az Alonso mögött álló embereket illeti. Az R25-ös minden pályán remekül feküdt, egyszerűen nem voltak gyengéi, Alonso pedig sosem esett ki műszaki hiba miatt. Nem tudok még egy istállót mondani a 2005-ös szezonból, amelynél jobban, hatékonyabban dolgoztak volna, mint a Renault-nál.

(Smiler) Renault
Sok időbe telt a francia csapatnak idáig eljutni, de kitartóan dolgoztak, s ez a munka meghozta gyümölcsét. A mezőny legmegbízhatóbb autóját hozták össze, amely kezdetben ráadásul kellőképpen gyors is volt. Sőt, a szezon végére is maradt a Renault-ban annyi szusz, hogy a McLarenek, bár nagyon sokat fejlődtek, ne tudják utolérni.

(Tiger) Renault
Megbízhatóak voltak. A csapat fantasztikusan dolgozott egész évben, Fisico hibáitól eltekintve.

(Marco) Renault
Nem azért választottam őket, hogy különbözzön a véleményem a főszerkesztőnkétől, hanem mert komolyan így is gondolom. Amikor valóban szükség volt csapat munkára (a Kínai futamon muszáj volt legyőzni a Mercedeseket), akkor a csapat mindent megtett, hogy ez így is legyen. Bár természetesen sokat segített ezen az új bivalyerős motor és a győzelem esetén megnégyszerezett prémium a dolgozóknak, de ebből is látszik, hogy ha akarnak bármit meg tudnak valósítani.


A Formula.hu választása: Renault




Legjobb újonc













(SzNZsolty) Tiago Monteiro
Lehetséges, hogy a döntés nem egészen a körültekintő utánajárás eredménye, de amikor már-már úgy tűnt, hogy Tiago Monteiro végigmegy minden egyes futamon első évadában, nálam favorittá vált. Nem csak, hogy végigment a futamokon, de sokszor volt gyorsabb és keményebb csapattársánál. Jó példa erre az USA GP, ahol a két legutolsó csapat négyese csaphatott össze a dobogóért. Ő hiba nélkül, gyorsan fel is állt oda.

(Andi) Tiago Monteiro
Azt hiszem ő az, aki igazán megérdemli ezt a titulust, hiszen - egy kivételével - minden versenyén célba ért. Megbízhatóságának köszönhetően ki tudta használni a lehetőséget arra, hogy az Amerikai Nagydíjon a Ferrari versenyzői mellé felállhasson a dobogóra.

(Zuzmara) Tiago Monteiro
Az idén egyik újonc sem volt abban a helyzetben, hogy villogjon, de ha megnézzük ki használta ki legjobban a rendelkezésére álló technikát, akkor mindenképpen Tiago Monteiro nevét kell említenünk. A portugál egy kivételével az összes futamot befejezte és azon az egyen, amelyen kiesett (Brazília) sem magát kellett okolnia, hanem egy műszaki hibát. Tehát mondhatjuk, hogy a hibaszázaléka még a világbajnokénál is kisebb volt, ami igazán dicséretes teljesítmény egy újonctól!
Monteiróban az is tetszett, hogy képes volt reagálni az év eleji kritikákra, amelyek még lassabbnak tartották csapattársánál, Narain Karthikeyannál – és a szezon végére egyértelműen az indiai fölé kerekedett gyorsaságban is. Amikor pedig Indianapolisban esélye kínálkozott a dobogóra, élt is vele.

(Smiler) Tiago Monteiro
Egész évben ő volt a legmegbízhatóbb, amit lehetett, kihozott a Jordanből. A botrányosra sikerült Amerikai Nagydíjon kihasználta a kínálkozó lehetőséget, megérdemelten lett harmadik, s ezzel együtt nyilván az egész világ megjegyezte a nevét.

(Tiger) Albers
Az év eleji kisebb beleszokási problémák után szerintem nagyon jól versenyzett a gyengécske Minardi-val

(Marco) Tiago Monteiro
Megbízhatóság. Sokminden elmondható erről a fiatalemberről, de ha egy szóban kellene válaszolni, akkor ezt a kifejezést használnám. A megbízhatóság azonban önmagában még nem elég a sikerhez. A legjobb újon címet nálam azért érdemelte ki, mert F1-es tapasztalatlansága ellenére roppant könnyedén kiismerte az új technika lehetőségeit és határait és ennek megfelelően gyorsan versenyzett.


A Formula.hu választása: Tiago Monteiro



Legnagyobb csalódás (autó-csapat)













(SzNZsolty) Ferrari
Az F2005 nem győzelemre termett. Láthattuk már a téli tesztek eredményeiből is.

(Andi) Ferrari
Az olasz csapat elszámította magát, későn készült el az új autóval, ezért lecsúszott a világbajnoki címről.

(Zuzmara) Ferrari
A Ferrari idei zuhanása ugyan nem példa nélkül való a Forma-1 történetében (Williams 1998, Ferrari 1980 stb.), mégis sokkoló volt látni, hogy a tavaly még sosem látott dominanciával győztes istálló idén csak vergődött. Kellettek ehhez az új szabályok is természetesen, de az is, hogy a csapat – no meg gumiszállítója - elhibázza az irányt.

(Smiler) Jordan
Valamiért sokkal többet vártam a csapattól, mint amit végül kaptunk. Szomorú volt látni, ahogyan több alkalommal még a Minardik is játszadoztak a sárga autókkal.

(Tiger) BAR
A csalási affér mellett a tavalyi szintet nem tudták hozni egyértelmüen visszaestek

(Marco) Williams
Hol vannak már a régi szép Williams-es idők, amikor még a Renault volt a motorbeszállítójuk. Sokan visszasírják ezeket az éveket. A kezdeti erős kezdés után meglehetősen leengedett a csapat, amely elég nagy csalódást okozott. Előkelőbb helyre vártam őket.



A Formula.hu választása: Ferrari




Legnagyobb csalódás (versenyző)












(SzNZsolty) Takuma Sato
A japán versenyző 1 pontot szerzett, míg csapattársa Button 37-et. Ez még nem minden. A megtorpedózós akcióival nem egy versenyző futamába rondított bele. A legaranyosabb srác a mezőnyben, de az autóban elborul az agya. Talán éppen a bizonyítási vágytól.


(Andi) Takuma Sato
Sato az idén nem tudta felvenni a küzdelmet Jenson Buttonnal, így csupán egyetlen pontot szerzett.


(Zuzmara) Giancarlo Fisichella
Az olasz versenyzőről a 2005-ös szezon előtt úgy tartották, hogy egyike lehet a legnagyobbaknak, csak végre egy jó autót kell alá adni. Nos, ezt idén megkapta, mégsem tudott megfelelni a vele szemben támasztott elvárásoknak. Természetesen nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy míg csapattársa autója bombabiztos volt, addig az övé gyakran tönkrement, mégis tény, hogy a legtöbbször gyorsaságban és a versenyzés egyéb elemeiben sem vette fel a versenyt Alonsóval. A legnagyobb csalódást nekem mégis az jelentette vele kapcsolatban ahogyan „behódolt” Alonsónak, amire jó példa a Kínai Nagydíj, ahol (noha az egyéni VB eldőlt!) saját bevallása szerint sem a saját versenyét futotta, hanem Alonso futamgyőzelmére koncentrált – tehát főleg a mentalitásában csalódtam, mert eddig azt hittem „harapósabb” versenyző. Ezzel a szezonnal sajnos Giancarlo inkább a kettes számú pilóták skatulyájához került közelebb, mint a nagy bajnokok arcképcsarnokához.

(Smiler) Rubens Barrichello
A brazil évek óta azt hajtogatja, ha egyenlő bánásmódban részesülne, megmutathatná milyen jó pilóta. Azt hiszem, az idén senki nem mondhatja, hogy bárki akadályozta volna, az összetettben mégis olyan távol végzett Schumachertől (aki a mindenki által elismerten nagyon gyengére sikerült Ferrarival lett a végelszámolásnál harmadik), mintha legalábbis egy Minardiban ült volna. Számomra végleg bebizonyította, hogy semmivel sem jobb egy teljesen átlagos pilótánál.

(Tiger) Sato
Értelmetlen balesetek, gyenge teljesítmény

(Marco) Takuma Sato
Rendkívüli képességű versenyző, azonban a verseny hevében nem mindig ismeri fel határait. Erre több alkalommal is figyelmeztették az évad során, amelyre nem igazán reagált. Rendszeresen felöklelte az előtte haladó versenyautókat, sok bosszúságot okozva ezzel versenyzőtársainak. Talán a nagyobb fékhatás beállítása megtenné a hatását, ha már a jó szóból sem ért.


A Formula.hu választása: Takuma Sato




Legpechesebb versenyző












(SzNZsolty) Kimi Raikkönen
Voltak nem annyira látványosan peches versenyzők, akik szintén sokat vesztettek balszerencséjüknek köszönhetően, de a prímet Raikkönen viszi el. „Ami elromolhat, az el is romlik”

(Andi) Kimi Räikkönen
Azt hiszem a Nürburgringen történteket követően - ahol egy biztos győzelem és tíz biztos pont veszett el az utolsó körben - ez a 'leg' őt illeti. Nem meglepő, hogy ő maga legszívesebben "egy körrel megrövidíteném az Európa Nagydíjat."

(Zuzmara) Michael Schumacher
Gondolom itt sokan rögtön Kimi Räikkönen nevét vágnák rá, hiszen tény, hogy a finn látványosan veszített el jó helyeket, sőt győzelmeket önhibáján kívül. Én mégis legalább annyira balszerencsésnek tartom Michael Schumacher 2005-ös szezonját. Amikor nagy ritkán lett volna esélye a futamgyőzelemre, vagy egy jobb szereplésre, akkor jött egy műszaki hiba (Bahrein), egy éppen előtte megpördülő autó, ami hosszú másodpercekre elzárja az utat (Monaco), egy hátulról belészálló vetélytárs (Spa), vagy éppen az ő időmérő körénél kezdett a legjobban szakadni az eső (Melbourne, Suzuka – amikor még kereket sem tudtak neki cserélni, mint az utána következőknek). Tényleg olyan érzésünk lehetett néha, hogy ezt az embert idén még az ág is húzza.

(Smiler) Kimi Raikkönen
Ennyi műszaki problémája egy évben talán még soha senkinek sem akadt, mint idén Kiminek.

(Tiger) Fisichella
Annak ellenére hogy nagyon gyors volt, rengeteg technikai gondja volt és Alonso mellett háttérbe szorult.

(Marco) Kimi Raikkönen
A motorsportokban nincs „ha”, ezt jól tudjuk. Az viszont szerintem mindenki előtt biztos, hogy ha a Mercedes csak annyira jó, mint a Renault akkor most nem a fiatal spanyol lenne a világbajnok.


A Formula.hu választása: Kimi Raikkönen



Legjobb verseny












(SzNZsolty) Japán GP
Idén Suzukát élveztem a legjobban. Volt egy olyan gyanúm a végére, hogy Kimi megpróbálja befogni Fisicót, és miután az első próbánál „beijedt”, várható volt a megdöbbentő finis. Ezen kívül például Schumacher is megmutatta, hogy ő aztán nem az az ijedős fajta, akit csak úgy át lehet ugrani. A célegyenes végi előzések száma pedig talán minden idők legtöbbjét hozta. Nagyszerű volt.

(Andi) Belga GP
A nedves pályán megváltoztak az erőviszonyok, így a futam is számos izgalommal szolgált. A szokásos 'vonatozás' helyett számos akciónak lehettünk szemtanúi.

(Zuzmara) Japán GP
Az időmérő edzésen lezúduló eső meghozta gyümölcsét: az élmenők a mezőny végére kvalifikálták magukat és - mivel autójuk megengedte - a versenyen látványos előzésekkel törtek előre, különösen Kimi Räikkönen és Fernando Alonso. Räikkönen utolsó körös előzése Giancarlo Fisichella ellen pedig csak még emlékezetesebbé teszi ezt a futamot.

(Smiler) Japán GP
Rég nem volt már szerencsénk ilyen izgalmas versenyt látni, s véleményem szerint erre már nagy szüksége volt a Forma-1-nek. Csak remélni tudom, hogy jövőre sok ehhez hasonlót láthatunk majd.


(Tiger) Imola ( Alonso – Schumi küzdelem)

(Marco) Japán és Magyar futam
Azt hiszem a Japán futam történéseit nem kell túlságosan kiveséznem, hiszen senki nem fogja elfelejteni jó darabig az ott történteket. Rengeteg előzés és izgalom egészen a végéig. Ilyennek kell lennie a Forma 1-nek. A Magyar futam azért tetszett, mert élőben a célegyenesből a McLaren boxával szemben tekintettem meg az eseményt. Két napon is fent voltam, igaz dolgoztam. Ettől függetlenül voltak felejthetetlen élményeim.


A Formula.hu választása: Japán GP




Legnagyobb küzdelem













(SzNZsolty) Imola, Alonso - Schumacher
Az Imolai Alonso-Schumacher küzdelemnél jobbat nem kívánhattunk volna. Pláne, hogy mivel végül a spanyol lett a trónfosztó, így ez egy amolyan jelképes küzdelemnek is betudható.


(Andi) Imola, Alonso – Schumacher

(Zuzmara) Schumacher vs. Alonso/Räikkönen, Japán
Kapcsolódva az előző kategóriához, az év legnagyobb küzdelmét is Suzukából választom, mégpedig Michael Schumacher harcát Fernando Alonsóval és Kimi Räikkönennel, amelyben mindhárman nagyot alkottak – bár más-más szempontból és más-más lehetőségekkel. Schumacher autója sokkal lassabb volt, mint mögüle érkező két vetélytársáé (és Alonsóénál nehezebb is), mégis hősiesen tartotta őket hosszú körökön keresztül egy olyan pályán, ahol (ellentétben Imolával) pedig viszonylag könnyű előzni. Tanítani való volt, amint a célegyenes végén Schumacher mindig kivédte a csaknem előzési helyzetbe kerülő autók támadásait. Alonso aztán mégis elment Schumacher mellett – méghozzá kétszer is. Manőverei közül a látványosabb minden bizonnyal a 130R külső ívén történt előzés volt – amihez azért kellett Schumacher jóindulata is (ha a német kevésbé kooperatív Alonso könnyen a pálya szélén köthetett volna ki). És persze Räikkönen is kivette a részét a csatározásokból, amikor a boxkiállása után szintén elment Schumacher mellett.

(Smiler) Raikkönen-Fisichella, Suzuka
A finn pilóta sokáig nyomás alatt tartotta az olaszt, ami az egyébként is izgalmas japán verseny utolsó köreit is igen érdekessé tette. Raikkönen végül megérdemelten győzött, hiszen nagyon kifinomult érzékkel vette észre Fisichella habozását, s ki is használta azt.

(Tiger) Imola ( Schumacher- Alonso)

(Marco) Imola, Alonso - Schumacher
Egyet kell értenem Zsoltyval, hiszen az idei év legnagyobb és leglátványosabb küzdelmét az Imolai futamon megesett Alonso – Schumacher párharc hozta. A fiatalember minden különösebb erőfeszítés nélkül tartotta maga mögött a nála sokkal gyorsabb autóval köröző és hét világbajnoki címmel rendelkező Michael Schumachert. Palik László hangos aláfestő hangja mellett a képsorok is örökké feledhetetlenek maradnak.


A Formula.hu választása: Imola, Alonso vs. Schumacher




Legkínosabb pillanat













(SzNZsolty) Kínai GP, Schumacher megperdülése
Szegény Schumachertől az élet idén minden olyat elvett, amit a versenyzésben az utóbbi időben megadott neki. A legkínosabb pillanatot is az Ő nevéhez fűzném. Az évadzáró futamon nyilán már egyetlen porcikája sem kívánta a versenyzést az elkopott gumikkal, és talán már a következő évadra elkészülni vélt szupergumikra gondolt, amikor egy szemvillanás alatt kiperdült. Megesik ez bárkivel, de amikor a biztonsági autó a pályán van, egy Forma-1-es versenyautó épp, hogy csak ki nem kapcsol szégyenében. Ezt a járgányt kiperdíteni pedig valóban az összpontosítás teljes hiányát feltételezi. De erre már mindenki csak nevetve legyintett.

(Andi) Kínai GP, Schumacher – Albers ütközés
A Formula-1 története során többször, többen ütköztek. Ebben nincs is semmi különleges, de a rajtrács felé haladva még egyetlen világbajnoknak sem akadt ilyen problémája.

(Zuzmara) A Michelin-csapatok levonulása Indy-ben
Ennél kínosabb pillanatot még a Forma-1 történetéből sem tudnék túl sokat mondani, nemhogy 2005-ből: egy gumigyártó egyszerűen képtelen olyan technikát szállítani, amivel a verseny lefutható és emiatt csapatai egyszerűen levonulnak a pályáról a rajt előtt, a verseny pedig gyakorlatilag paródiává változik.

(Smiler) Japán Nagydíj, Fisichella elveszti a vezetést
Amilyen jól indult Fisichella számára az idei év, annyira nem jött neki össze semmi más az egész évad során. Az olasznak minden esélye megvolt a Japán Nagydíj megnyerésére, aztán elaludt az utolsó körben, és oda volt a második idei győzelem, s plusz két pont jutott Raikkönennek Alonsóval szemben.

(Tiger) Usa GP felvezető kör utáni Michelin csapatok boxba állása
A sajtó által felfujt marhaság tönkretett egy egész versenyt!

(Marco) Európa Nagydíj, Raikkonnen és a kerékfelfüggesztés
Igazából sem a csapatnak, sem Kiminek nem volt kínos a pillanat. Sokkal inkább az idei gumiszabályok megalkotóinak. A már-már életveszélyes szituációba sodort Raikkonnen a sérült felfüggesztéssel sem állt ki az élről, hanem testi épségét kockáztatva tovább hajtott. A belső kamerás felvételeken remekül látszik, hogy a baleset előtti körökben rázkódik az autója. Aztán megtörtént az amit el szerettek volna kerülni. A Mercedes jobb első felfüggesztése és kereke letört és ezer darabra szakadt. A felelősök pedig csöndben ültek a tévéjük előtt és mélyen hallgatva sóhajtottak fel, amiért nem történt tragédia.



A Formula.hu választása: A Michelin csapatok levonulása Indy-ben




Legértelmetlenebb mozzanat














(SzNZsolty) Montoya bakija a rajtrácsra sorakozásnál
Amikor Juan Pablo Montoya dacosan végigsuhan a felsorakozott autók között, mindenkinek oda kell figyelnie, nehogy magával rántson bárkit is. Idén Montoya a Magyar GP-n nyilván megbánta ezt a hobbiját, miután ráhajtott valamire a BAR csapat cuccai közül. Ezzel aztán vége is volt a versenyének. Kár érte.

(Andi) Kínai GP, Schumacher – Albers ütközés
A Formula-1 története során többször, többen ütköztek. Ebben nincs is semmi különleges, de a rajtrács felé haladva még egyetlen világbajnoknak sem akadt ilyen problémája.

(Zuzmara) A Schumacher-Albers ütközés, Kína
Annál értelmetlenebb dolgot nehéz elképzelni, mint amikor két versenyző úgy ütközik össze, hogy még versenyben sincsenek. Márpedig Michael Schumacherrel és Christijan Albers pontosan ez történt meg a rajtrácsra vezető körében Kínában.

(Smiler) Schumacher és Albers ütközése a rajt előtt, Kína
Ennek az esetnek aztán tényleg semmi értelme nem volt. Nem is emlékszem az elmúlt legalább tíz évből olyanra, hogy valaki a rajtrácsra felállás előtt ütközzön össze a másikkal.

(Tiger) Sato – Schumi ütközés belgiumban

(Marco) Sato torpedós támadásai
Érdemes lenne összeszámolni, hogy hány versenyző köszönheti Takuma Satonak az idei évben a versenyének idő előtti befejezését. Biztosan állnának páran a sorban.


A Formula.hu választása: Schumacher-Albers ütközés a Kínai GP rajtja előtt



Leglátványosabb esés/ütközés












(SzNZsolty) Spa, Fisichella
Az Eau-Rouge már akkor is látványos pillanatokat produkál, ha csak a mezőny szépen abszolválja az ott kialakított versenyvonalat. Természetes, hogy egy itt vétett hiba is rendkívüli látvánnyal szolgál. Fisichella esete is ilyen volt. A legszebb pillanat számomra az volt, ahogy az autó fara a hatalmas sebességnél elkezdett önállóan utat keresni magának.


(Andi) Sanghaj, Karthikeyan
Az indiai versenyző nemcsak hatalmas sebességgel szenvedett balesetet az évadzárón, de néhány pillanatig mozdulatlannak tűnt. Ahogyan Jacques Villeneuve kikerülte a roncsokat, az világbajnoki volt.

(Zuzmara) Räikkönen esése a Nürburgringen
Nemcsak az év egyik legdrámaibb, de leglátványosabb esésének is tartom Kimi Räikkönen bukását a Nürburgringen, amikor az utolsó körben – vezető pozícióban - felrobbant a gumija. Ez egyben hűen rávilágított az idei gumiszabály elhibázott voltára.

(Smiler) Nürburgring, Raikkönen
Talán mondhatom azt, hogy Raikkönen kerekének eldurranásakor megfagyott az ereimben minden vér. Drámai jelenet volt, ami szerencsére sérülés nélkül végződött. Már akkor nagyon reméltem, hogy gyorsan változni fog a kerékcsere-szabály, szerencsére ez jövőre meg is történik.

(Marco) Spa, Fisichella
A leglátványosabb esés címéért nálam több esemény is versenyzik. A két legérdekesebb, amely közül nem tudok választani az Fisico elszállása az Eau-Rouge-ban és Christian Klien bukfence a Hungaroringen. Mindkettő elég látványos volt és szerencsére karcolás nélkül megúszták a pilóták. Itt szeretném még azt is megemlíteni, amit Villeneuve csinált a Kínai futamon Karthikeyan balesete alkalmával. Gázelvétel nélkül úgy tolta át a Sauber versenyautót az utolsó versenyén, ahogyan azt ember nem képes hibátlan reflexek és kötélidegek nélkül. Érdemes visszanézni a felvételt, mindent visz!



A Formula.hu választása: Raikkönen esése a Nürburgringen

 
Szurkolói klubbok
 
Fórumok
 
F1 nagydíjak
 
Ferrari
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Képek
 
Képek
 
A formula magazin aktuális száma
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak