Kiemelt cikkek : Technikai ismertető: Beállítások és aerodinamikai újítások a Magyar Nagydíjra |
Technikai ismertető: Beállítások és aerodinamikai újítások a Magyar Nagydíjra
2005.08.14. 19:09
A világ legjobb autóversenyzői ezúttal a Hungaroringre látogattak, hogy az itt már-már megszokottá vált forróságban teljesítsék a 70 körös magyar futamot.
Red Bull RB1
Továbbfejlesztett aerodinamikai csomag
A Red Bull Racing alakulat a Magyar Nagydíjon vetette be azt az új aerodinamikai csomagját, amely azokat a legfőbb változtatásokat tartalmazza, amelyeket a jövő évre szánt új versenygép elkészítése előtt még versenyhelyzetben próbára akartak tenni. Ennek a fejlesztésnek egyik része az új motorburkolat volt, amelyen egy újabb szárnyacska került kialakításra annak hátsó részén. Ennek köszönhetően sikerült a csapat szakembereinek elérnie azt, hogy a versenyautó aerodinamikai hatékonysága bizonyos tekintetben növekedjen az előző designhoz képest.
Williams FW27
Tripla szárnyacskák
Köztudottan a magyarországi versenypályán sokat számít a megfelelő aerodinamikai hatásfok, amelyet szem előtt tartottak a Williams csapatnál is. Ennek tükrében a motorburkolat legfelső részén három darab szárnyacska került kialakításra, amelyekkel az autó középső részére ható leszorító erő nagyságát meg tudták növelni, de nem avatkoztak be az autó teljes aerodinamikai egyensúlyába.
Toyota TF105
Tripla szárnyacskák
Mivel az idei évben életbe léptetett új technikai szabályok miatt a versenyautók veszítettek a leszorító erő nagyságából, a Toyota alakulat is elvégzett egy kisebb módosítást a Magyar Nagydíjra, hogy ezen a negatív tényezőn javítsanak valamelyest. A Williams csapathoz hasonlóan a TF105-ös konstrukciók motorburkolatán, annak felső részén szintén felfedezhető három darab szárnyacska. Ez utóbbi elemekkel, és a megfelelő beállítások együttes alkalmazásával javítani tudtak az autó aerodinamikai egyensúlyán.
Renault R25
Továbbfejlesztett hátsó szárny
A francia csapatnál is nagy hangsúlyt fektettek a megfelelő nagyságú leszorító erő előállítására, amely különösen fontos a Hungaroringen. Ennek megfelelően a hátsó légterelő szárny vízszintes elemén egy kiegészítő lemezt helyeztek el, amellyel sokkal jobb aerodinamikai hatást tudtak elérni az auto hátsó részén. Másfelöl pedig a függőleges lezáró lemezeken kialakított hármas kivágásnak köszönhetően pedig, a szárnyon keletkezett turbulens hatáson kívántak csökkenteni.
Minardi PS05
Továbbfejlesztet hátsó szárny
A Minardi alakulat egy teljesen új kialakítású lezáró lemezt alkalmazott a hátsó légterelő szárnyaknál. A lezáró lapok jobb felső sarkában három vízszintes nyílást, a másik oldalon pedig egy függőleges kivágást alakítottak ki a mérnökök. Ezzel a módosítással a többi csapathoz hasonlóan - akik szintén ilyen szárnyelemeket vetettek be a Hungaroringen – a turbulencia csökkentése volt a cél.
Sauber C24
Módosított „kémények”
A svájci illetőségű csapat egy vadonat új kialakítású kéménnyel látta el a C24-es versenyautóit. Ezeken az elemeken plusz kivágásokat készítettek, hogy az igen meleg időjárásban lefolytatott versenyen a motortérben keletkezett forró levegő minél gyorsabban távozni tudjon. Ehhez a módosításhoz elvégeztek néhány fejlesztést a hátsó légterelő szárnyon is, amellyel extra leszorító erőhöz jutottak.
|